Minimal
music im Auf und Ab | minimal
music gor in dol | minimal music IN
sali scendi
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Foto: Johannes Puch | Alle Bilder | Vse slike |
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19 09 2015
| 07.00–22.00 | Grenzregion Collio–GoriŠka brda
(IT/SI) |
Begrenzte
teilnehmerzahl | Število
udeleŽencev je omejeno!
Anmeldung erforderlich! | Prijava je obvezna! |
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Ausgebucht
| razprodano! |
Eintrag in die Warteliste mÖglich. |
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Kuratoren | Selektorja | a cura di: |
Moreno Miorelli & Antonio della Marina
(IT) |
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Mitwirkende | sodelujejo | partecipanti |
piccola accademia degli specchi (IT):
Alessandra Amorino – flauto/ottavino
Claudia Di Pietro – sax alto/soprano
Giuliano Cavaliere – violino
Rina You – violoncello
Assunta Cavallari – pianoforte
Fabio Silvestro – pianoforte
Matteo Sommacal – direzione
Alessandra Celletti (IT)
Topolovska Minimalna Orchestra (IT/SI):
Antonio Della Marina – sax contralto e direzione
Nico Rinaldi – sax tenore
Leo Virgili – trombone
Marija Miorelli – flauto traverso
Sandro Carta – tromba
Gabriele Cancelli – cornetta
Enrico Toso – tuba
Clarissa Durizzotto – clarinetto
Olivia Scarpa – fagotto
Andrea ›Cian‹ Blasetig – metallophone
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Thema des Projektes ist das musikalische
Gefälle, das in der Harmonielehre als Kadenz (von lat. cadere
= fallen) bezeichnet wird und eine Abfolge von Akkorden beschreibt.
So wie Gegenstände der Schwerkraft folgend zu Boden fallen, zieht
es Töne zum Grundton, in die »Ruhelage« der Tonika.
Mit dem Projekt KADENCA | DE CADENZA versucht das UNIKUM der Gravitation
zu trotzen und setzt dabei aus gutem Grund auf Minimal Music: Um die
strengen Regeln der klassischen Komposition zu unterlaufen und die
Gesetze der Kadenz aufzuheben, führten Komponisten der 1960er
Jahre das Prinzip der Serie, der Wiederholung und der rhythmischen
Pattern ein. Tonarten spielen in dieser Musik eine untergeordnete
Rolle: So schrieb der amerikanische Komponist Terry Riley im Jahr
1964 das Stück IN C und schuf damit ein Standardwerk der seriellen
Musik, das scheinbar mit nur einer Tonart auskommt. Neben IN C von
Terry Riley stehen im Rahmen des Projektes KADENCA | DE CADENZA Kompositionen
von Eric Satie, Philip Glass, Michael Nyman und Steve Reich auf dem
Programm. |
Schauplatz der Aufführung ist der
einst vom Ost-West-Gefälle und heute vom Weinbau geprägte
Grenzstreifen zwischen dem italienischen Collio und der Goriška
Brda in Slowenien. Im sanften Auf und Ab wandert das Publikum von
einer musikalischen Station zur anderen und versucht im Sinne der
Minimal Music den Schlussakkord offen zu halten bzw. ihn möglichst
lange hinauszuzögern. |
KADENCA | DE CADENZA entsteht in Zusammenarbeit
mit der langjährigen italienischen Partnerorganisation Stazione
di Topolò | Postaja Topolove unter der künstlerischen
Leitung von Moreno Miorelli und Donatella Ruttar. |
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Tema glasbenega projekta je naraščanje
in padanje zvokov, pojav, ki ga teorija harmonije označuje
kot kadenco (iz lat. cadere = pasti) in opisuje zaporedje akordov.
Tako kot sledijo predmeti zakonu gravitacije in padejo na tla, tako
vleče zvoke k osnovnemu tonu, k »mirovanju« tonike.
S projektom KADENCA | DE CADENZA se UNIKUM skuša upreti gravitaciji
in se pri tem iz dobrih razlogov opira na princip Minimal Music: da
bi se izognili strogim pravilom klasične kompozicije in razveljavili
zakone kadence, so skladatelji v šestdesetih letih v glasbo
uvajali princip serije, ponavljanja in ritmičnih vzorcev. Tonovski
način igra v tej glasbi podrejeno vlogo: tako je napisal ameriški
skladatelj Terry Riley leta 1964 komad IN C in s tem ustvaril stanardno
delo serijske glasbe, ki izhaja z enim tonom. Poleg skladbe IN C Terryja
Rileya so v okviru projekta KADENCA | DE CADENZA še na programu
Eric Satie, Philip Glass, Michael Nyman in Steve Reich. |
Prizorišče predstave je nekdanji
slovensko-italijanski obmejni pas v Goriških Brdih, ki ga je
nekoč zaznamovala razlika med vzhodom in zahodom, danes pa
je znan po vinogradništvu. Publika se sprehaja po nežno
valotivem gričevju od ene glasbene postaje do druge in, čisto
v smislu Minimal Music, poskuša čimbolj zavlačevati
zadnji akord. |
KADENCA | DE CADENZA nastaja v sodelovanju
z dolgoletno partnersko organizacijo Stazione di Topolò | Postaja
Topolove pod umetniškim vodenjem Morena Miorellija in Donatelle
Ruttar. |
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Argomento del progetto musicale è
la caduta musicale che in musica si definisce cadenza (dal latino:
cadere) e descrive una sequenza di accordi. Come la forza di gravità
attrae le cose così le note vengono attratte verso quella fondamentale
(tonica) nella »posizione di riposo« della tonica. Con
il progetto KADENCA | DE CADENZA Unikum cerca di sfidare la gravità
puntando volutamente sulla musica minimalista: per sfuggire alle rigide
regole dei componimenti classici e sospendere le leggi della cadenza,
i compositori degli anni 60 introdussero il principio della serialità,
della ripetizione e dello schema ritmico. In questo tipo di musica
la tonalità ha un ruolo secondario: nel 1964 il compositore
Terry Riley scrisse il pezzo musicale In C creando un’opera
standard per la musica seriale a cui apparentemente basta un’unica
tonalità. Oltre a In C di Terry Riley sono in programma nell’ambito
del progetto KADENCA | DE CADENZA componimenti di Eric Satie, Philip
Glass, Michael Nyman e Steve Reich. |
Scenario della rappresentazione è
la striscia di confine fra il Collio italiano e il Goriška
Brda in Slovenia, un tempo caratterizzata dalla differenza tra est
e ovest oggi coltivata a vigneto. Nel dolce sali scendi il pubblico
passa da una tappa musicale all’altra e cerca in armonia con
la musica minimalista di tenere aperto l’accordo finale o per
lo meno di tenerlo più lungo possibile. |
KADENCA | DE CADENZA nasce dalla collaborazione
con l’organizzazione partner da anni Stazione di Topolò
con la direzione artistica di Moreno Miorelli e Donatella Ruttar. |
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Weinstöcke im Collio (IT) | Foto: Gerhard Pilgram |
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Ablauf | Potek | Orario ▲
07:00: Bustransfer ab Klagenfurt/Celovec, Universitätsstraße
90, Mensagebäude ▲
07.30: Zustiegsmöglichkeit | Pristop SÜDRAST bei Arnoldstein/Podklošter,
A2
▲ 10.00–17:00:
Musikalische Wanderung im Collio (IT) und in der Goriška Brda (SI)
▲ inkl. Rastpausen und Weinverkostungen | Glasbeni pohod po italijanskih in Goriških
▲ Brdih z malico in pokušnjo vin
▲ 17.30: Abendessen
| Večerja
▲
19.30: Heimfahrt | Povratek ▲
ANFORDERUNG |
AUSRÜSTUNG | Napotki
|
Oprema
▲ Mittelschwere Wanderung, 400 Höhenmeter, 5 Std. Gehzeit, Festes
Schuhwerk,
▲ Regenschutz, Wegzehrung, Trinkwasser | srednje zahteven pohod, 400 višinskih
▲ metrov, 5 ur hoje, primerna obutev, kondicija, pelerina, voda, malica
▲ Unkostenbeitrag |
prispevek | contributo: EUR 50,– | 35,–
▲ (Bustransfer, Musikprogramm und Abendessen
| Transfer, glasba,
večerja)
▲ Weinverkostungen | pokušnja vin | degustazione del vino: EUR 5,– ▲
UNIKUM: unikum@aau.at | +43 463
2700 9712, 9713 |
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Ausgebucht
| razprodano! |
Eintrag in die Warteliste mÖglich. |
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teilnehmerzahl | Število
udeleŽencev je omejeno!
Anmeldung erforderlich! | Prijava je obvezna! |
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